Kuolematon

En uskonut, että päätyisin taas tänne. Kaupunkiin, jossa aikaisemmin olen ollut. Paikkaan, jonne viime kerralla vannoin hampaat irvessä, että en koskaan enään palaa. Ja kas kummaa, sitä kuljettiin paahtavan auringon alla hiestä märkänä rinkka selässä kohti hostellia.

Vaikka rinkkani oli puolet pienempi mitä edeltäjänsä, se tuntui painavan kuin synti. Vaikka tiesin sen, että kiloja on alle se kymmenen, niin ei sitä kevyemmäksi tehnyt.

Kateellisena katselin edessäni kulkevaa korkokenkien tasaisella kapinalla säestettyä tyttöjen ryhmää, jotka niin ihanan kevyen kivasti vetivät perässäänsä sitä matkalaukkua. Kunnes yhdeltä meni rengas rikki. Toiselta pääsi itku ja kolmannelta taisi se kynsi katketa.

Malaga tarjosi hyvät ostosmahdollisuudet

Minä olin nyt täällä. Siinä ei auttanut mikään muu, kuin todeta se, että nyt sitten muutes ollaan täällä. Ja vielä seuraavat kolme päivää.

Päätin yrittää pyyhkiä mielestäni kaikki muistot ja heittäytyä elämään, kuin tämä olisi ollut ensimmäinen kertani täällä. Ja eihän se kuitenkaan onnistunut. Kaikki oli hiukan tuttua. Jos en nyt jokaista katua muistanut, niin ainakin ne suurimmat ostoskeskusket ja kauppakadut.

Mutta niitä minä en tullut ihmettelemään. Olin tullut tänne, koska minulla oli lippu maailman vaarallisimmalle patikointireitille. Tai siis reitille, joka oli ollut maailman vaarallisin reitti.

Toinen syy oli muutaman tunnin junamatkan päässä sijaitseva kaupunki, josta olin taas nähnyt hienoja kuvia. Että minä olin helppo.

Vielä jonain päivänä löydän itseni ties mistä. Minä en tuntenut pelkoa, jos minulla oli jokin määränpää. Oli se sitten ryppyinen lehdestä talteen napattu kuva tai netin uumenista löydetty sadunhohtoinen raunio.

Yksi kuva ja minusta tuli kuolematon.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s